Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Η Forthnet θα εξετάσει την πρόταση του ΟΤΕ

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Forthnet επιβεβαιώνει ότι έλαβε πρόταση από τον ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, και τονίζει ότι θα αξιολογήσει την πρόταση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση λέει:....

«Σύμφωνα με το Ν. 3340/2005, την υπό στοιχεία 3/347/2005 απόφαση του Δ.Σ. της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και τον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Forthnet A.E. ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι έλαβε μη δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία ΟΤΕ Α.Ε. για την απόκτηση της δραστηριότητας της NOVA, έναντι ανταλλάγματος που κυμαίνεται μεταξύ €250-300 εκατομμυρίων, προσαρμοσμένο ανάλογα με τα ταμειακά διαθέσιμα και το δανεισμό της εταιρείας.

Η πρόταση βασίζεται σε ορισμένες παραδοχές και τελεί υπό όρους και προϋποθέσεις, συνήθεις για αντίστοιχες συναλλαγές. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Forthnet Α.Ε., τηρώντας τις αρχές εταιρικής διακυβέρνησης, θα αξιολογήσει την πρόταση και θα ενημερώσει σχετικά το επενδυτικό κοινό».

Προς την ανάπτυξη της συνδρομητικής η πρόταση του ΟΤΕ για εξαγορά της Nova



Η συνδρομητική τηλεόραση


Με βάση τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.

· Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται ναξεπεράσειτο 20%.
· Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.

Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:

o Ισπανία, Ιταλία: ~25%
o Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
o Κροατία: ~40%
o Ολλανδία: >90%
o Γαλλία, Αγγλία: ~50%

· Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:

o Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης

o Τηλεόραση μέσω διαδικτύου

o Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)

· Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α’ τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.

· Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011.

· Ο ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α’ τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες.

· Επενδύοντας στο περιεχόμενο και προσφέροντας σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις, κινηματογραφικό περιεχόμενο και ποιοτικό πρόγραμμα για όλη την οικογένεια σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, ο ΟΤΕ TV έκανε για πρώτη φορά τη συνδρομητική τηλεόραση προσιτή στα ελληνικά νοικοκυριά.

· Με την ολοκλήρωση της προτεινόμενης εξαγοράς και μέσα από τις οικονομίες κλίμακας που μπορούν να προκύψουν οι πελάτες θα απολαμβάνουν:

o περισσότερο περιεχόμενο
o καλύτερες υπηρεσίες
o ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές
o μεγαλύτερη ευκολία από μία κοινή τεχνική λύση (1 πιάτο – 1 αποκωδικοποιητής).

· Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται ότι η διείσδυση θα αυξηθεί περαιτέρω, προσεγγίζοντας σταδιακά τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Έτσι, όλο και περισσότερα νοικοκυριά θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές και προσιτές υπηρεσίες τηλεόρασης.

Στρατηγική ανάπτυξης ΟΤΕ

Στη στρατηγική που εφαρμόζει σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων πηγών εσόδων από νέες υπηρεσίες και προϊόντα, με απώτερο στόχοτη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

Η μη δεσμευτική πρόταση του ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ΟΤΕ, επίσης, είναι σε θέση να αναλάβει πρωτοβουλίες επενδύσεων στην ελληνική αγορά, αποτελώντας έναν αξιόπιστο εταίρο έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τις ανάγκες αναχρηματοδότησης της Nova.

Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση ανάπτυξης του Ομίλου ΟΤΕ, σε μία αγορά με σημαντικά περιθώρια ανόδου. Στόχος του ΟΤΕ είναι:

· Να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα της τηλεόρασης, μέσα από σημαντικά χαμηλότερη κόστη.
· Να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες στους συνδρομητές, σε ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές.
· Να ενισχύσει τη συνδρομητική του βάση στον τομέα της τηλεόρασης.

Η συμφωνία αυτή είναι και προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της. Τέλος, τόσο οι επενδύσεις, όσο και η εξυγίανση των επιχειρήσεων είναι βασικά αναπτυξιακά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία.

-----

Οικονομικά στοιχεία ΟΤΕ

· To 2013, o Όμιλος OTE είχε κύκλο εργασιών €4 δισ., κερδοφορία EBITDA €1,2 δισ. και καθαρά κέρδη €287,8 εκατ.

· Μέσα από ένα επιτυχημένο και πολυεπίπεδο πλάνο αναχρηματοδότησης και μείωσης του δανεισμού του και επιλεγμένων αποεπενδύσεων, ο ΟΤΕ έχει καταφέρει να μειώσει το καθαρό του δανεισμό τα 3 τελευταία χρόνια (2010-2013) κατά 2,8 δισ. ή κατά 65%, σε κάτι λιγότερο από 1,5 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή το EBITDA του Ομίλου σε ένα χρόνο. Η αναλογία αυτή τοποθετεί τον ΟΤΕ μεταξύ των πιο εύρωστων τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.

· Με την έκδοση ομολόγου ύψους 700 εκ. ευρώ το 2013, ο ΟΤΕ έγινε η πρώτη εταιρεία στη χώρα από το 2011 που κατάφερε να αντλήσει ένα τόσο σημαντικό ποσό από τις διεθνείς αγορές.

· Οι θετικές ταμειακές ροές του ΟΤΕ καλύπτουν τις λήξεις των δανείων της εταιρείας τα επόμενα χρόνια (734 εκατ. ελεύθερες ταμειακές ροές το 2013) και περιθώριο EBITDA πάνω από 35%.

· Το πρόγραμμα επενδύσεων του Ομίλου ΟΤΕ τον καθιστούν μακράν τον μεγαλύτερο επενδυτή στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα. Μετά από επενδύσεις ύψους €2 δισ. τα τελευταία 5 χρόνια, ο Όμιλος έχει αρχίσει να υλοποιεί νέες επενδύσεις ύψους €1,2 δισ. στη χώρα για την επόμενη τετραετία. Βάσει των στοιχείων, ο ΟΤΕ αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο επενδυτή στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα.